-
Παρεξηγήσεις
-
Συγκρούσεις
-
Ανταγωνιστικές συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο
-
Bullying
-
Αδιάκριτες ερωτήσεις
-
Αγενή σχόλια
-
Τοξικές συμπεριφορές
Πώς να τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά χωρίς να σου χαλάει η διάθεση;
Πώς να επικοινωνείς αποτελεσματικά με όλους αυτούς που δεν σε καταλαβαίνουν και δεν δείχνουν καμία διάθεση να θέλουν να σε καταλάβουν; Κι όμως είναι εφικτό.
Η επικοινωνία είναι μια ικανότητα που καλλιεργείται και διδάσκεται και δεν είναι αυτοδίδακτη όπως νομίζουμε. Έχει πολλά μυστικά και τεχνικές που, αν τα γνωρίζεις, γίνεται η ζωή σου τόσο πιο εύκολη.
Μπορείς να επικοινωνείς αποτελεσματικά με τον οποιονδήποτε, αρκεί να καταλάβεις ότι πίσω από τη συμπεριφορά του κρύβονται 3 βασικά πράγματα:
- ανάγκες
- κίνητρα και
- αξίες
Όταν λοιπόν ξέρεις και αναγνωρίζεις ποια ανάγκη, ποιό κίνητρο ή ποια αξία αποκαλύπτει κάθε άνθρωπος με τη συμπεριφορά του, τότε μπορείς να μιλήσεις “τη γλώσσα του” και να συνεννοηθείτε.
Αν όμως αγνοείς γιατί ένας άνθρωπος μιλάει όπως μιλάει ή συμπεριφέρεται όπως συμπεριφέρεται, τότε κάθε φορά που βλέπεις κάτι που σε εκπλήσσει, δεν ξέρεις πώς να αντιδράσεις.
Τί μας εμποδίζει να επικοινωνούμε αποτελεσματικά χωρίς εκπαίδευση;
Ένα από τα πιο κλασικά σφάλματα στην επικοινωνία είναι ότι “κρίνουμε εξ’ ιδίων τα αλλότρια”. Επομένως πιστεύουμε ότι “είναι αυτονόητο” ο άλλος να συμπεριφέρεται όπως πιστεύουμε εμείς ότι είναι το σωστό. Έλα όμως που αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη.
Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, γιατί είναι μοναδικός. Άρα κρίνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τι είναι σωστό και συμπεριφέρεται ανάλογα, που μπορεί να είναι τελείως διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο. Πάψτε να εκπλήσσεστε λοιπόν από τη συμπεριφορά των άλλων και μάθετε να τους καταλαβαίνετε.
Η επικοινωνία σας μπορεί να γίνει πολύ εύκολη αν μάθετε να αποκωδικοποιείτε τη συμπεριφορά των άλλων και να ξέρετε ποιό σκοπό καλύπτει κάθε φορά. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς εκπαίδευση για τον απλούστατο λόγο ότι δεν ξέρουμε αυτά που δεν ξέρουμε. Δηλαδή είμαστε στο στάδιο της ασυνείδητης ικανότητας, αλλά δεν το γνωρίζουμε.
Μια απαραίτητη διευκρίνιση. Καταλαβαίνω δεν σημαίνει συμφωνώ, ούτε εγκρίνω. Μπορείς να καταλαβαίνεις τη συμπεριφορά ενός άλλου και να ανταποκρίνεσαι με ψυχραιμία, χωρίς να συμφωνείς ή να εγκρίνεις.
ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Στο βιωματικό σεμινάριο το Σάββατο 6 Μαΐου θα μάθετε πρακτικούς τρόπους για να αντιδράτε ήρεμα και χωρίς να συγχύζεστε στις ακόλουθες καταστάσεις:
-
Να απαντάτε σε αδιάκριτες ερωτήσεις
-
Να δέχεστε αρνητική κριτική ή αγενή σχόλια
-
Να αντιμετωπίζετε τη γκρίνια και τα παράπονα γύρω σας
-
Να διαχειρίζεστε τις τοξικές συμπεριφορές χωρίς φόβο και ενοχές
-
Να επικοινωνείτε αποτελεσματικά σε πλήθος δύσκολων καταστάσεων, π.χ. σε παράπονα πελατών, έναν αυταρχικό προϊστάμενο, έναν αρνητικό άνθρωπο στο οικογενειακό περιβάλλον σας κ.ο.κ.
Φέρτε και τα δικά σας θέματα προς επίλυση για να τα συζητήσουμε πρακτικά κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
-
Παρουσίαση Powerpoint
-
Group coaching
-
Βιωματικές ασκήσεις
-
Διαδραστική συζήτηση
-
Τεχνικές ερωτήσεων